Essie

30 April 2013, 19:03

För några dagar sedan klagade jag lite över mitt nyinköpta Essie-nagellack men nu måste jag ändra min åsikt.

Jag har haft samma nagellack på naglarna sedan i fredags (utan baslack eller topplack) och det har inte ens börjat släppa i kanterna vilket mina tidigare nagellack brukar göra. Jag tycker det håller väldigt bra, så jag måste säga att jag gillar Essie's nagellack. So far so good!

Ps. Nyansen på det lacket jag köpte (Sugar daddy) är väldigt neutral och det syns inte särskilt mycket, men det är fint ändå och särskilt om man har starka och lite lägre naglar, då ser det nästan ut som fransk manikyr.

Dramatik

30 April 2013, 17:18

Som avslut på dagens idrottspass skulle vi göra en lek som gick ut på att kasta en förstahjälpen-väska till varandra medan vi joggade. Jag lyckades stå i vägen och få väskan i huvudet men tänkte inte mer på det.

Ungefär en halv minut senare stannar en tjej i min klass och tittar på sin hand som är blodig och vår lärare säger: - Men gud, det är ju en sax i väskan!
Jag som hade fått samma väska i huvudet kände på stället där den träffade och såg blod på handen.
Jag blev förstås jätterädd och började faktiskt gråta, vad ska man tro när man har fått en sax i huvudet liksom?
Som tur var så var det bara ett litet skrubbsår och det såg värre ut än det var eftersom det blödde.

Lite dramatiskt slut på skoldagen, men som tur var ingen fara. Nu är jag i alla fall hemmma och har duschat och tvättat mitt hår. Lite senare ikväll väntar något roligare, nämligen ett bio med Embla!




Änder på tomten!

29 April 2013, 17:14

Slagstaglass

28 April 2013, 20:22

Idag köpte pappa och jag våra första slagstaglassar för i år och i sommar lär det bli många fler! 37 dagar kvar...

Pannkakskalas

27 April 2013, 22:41
Skillnad på min och Felicias pannkaka va? Jag hade sönder hälften av pannkakorna jag stekte... Men de blev goda i alla fall! Förövrigt har jag haft en väldigt trevlig kväll fylld med en massa skratt, prat och tittande på gamla bilder och videos med Johanna och Felicia ♥
 

Virkad klänning

27 April 2013, 17:55
 
Jag är otroligt nöjd över dagens inköp: En virkad klänning från H&M! Den har som en vanlig klänning under det virkade så den är inte så genomskinlig som många andra virkade klänningar är. Den kommer bli underbar när sommarsolen börjar ge lite färg på mina ben! 
 
 

Soliga lördag

27 April 2013, 12:27

Solen skiner ute, jag har hunnit dammsuga hela lägenheten (pappa blev jätteglad!), duschat och ska nu äta lite lunch innan jag sticker iväg och shoppar lite med några vänner! Känns som en bra dag.

Alla vi barn i bullerbyn

26 April 2013, 18:40

När jag slog på tv:n för en stund sedan var det "alla vi barn i bullerbyn" på barnkanalen! Definitivt ett av de bästa barnprogrammen som har gjorts och jag blir så glad när jag tittar på det!





Sugar daddy

26 April 2013, 17:32

Idag köpte jag Essie's nagellack i färgen "sugar daddy". Jag har målat på två lager nu men jag är faktiskt lite besviken på det för det är väldigt genomskinligt. Det kanske beror på att jag inte hade baslack under, men jag är för tillfället lite tveksam till detta nagellack.

Hårfärg

26 April 2013, 07:14

Igårkväll gjorde jag en inbakad fläta på mig själv och tog sedan kort på den för att se hur den blev. När jag tittade på bilderna så är själva flätan blond men håret runt omkring (utväxten) i princip brun! Min naturliga hårfärg är mörkare än jag tror, det märkte jag när jag klippte mig för en vecka sedan och frisören lyfte på håret. Man set verkligen skillnaden om man lyfter det rakt upp eller flätar det såhär.



Flow

25 April 2013, 19:06

Äntligen är svenska nationella tala-delen avklarad, dessutom med betyg A på den!
Nu sitter jag med pappa på Akropolis och ska äta middag, i rättan tid också, jag är jättehungrig! Det gör inte så mycket att Akropolis har den bästa maten också.

Hur gör djur?

25 April 2013, 17:31
 
Det är säkert många som redan har sett den här men jag tycker den är så himla bra, så jag kände att jag ville lägga upp den ändå! Detta är typiskt min humor...

Nationella prov

25 April 2013, 14:18

Om en stund ska jag redovisa mitt svenska-nationella tal och sen slutar jag! Efter sammanlagt fyra timmars håltimme...

Bland hästar och jobb

23 April 2013, 21:41
Jag precis kommit hem från stallet och duschat av mig all svett från ett löppass och ett ridpass, snacka om att jag känner mig ren nu, haha. Jag hoppas att all träning får mig att sova gott i alla fall, det känns som att det skulle behövas. 
 
Förutom det har jag även fått mitt första sommarjobb idag! Jag tror och hoppas att det kommer bli roligt men det återstår ju att se. 42 dagar varav 28 skoldagar kvar till sommarlovet 
 
 

Sommar i luften

21 April 2013, 19:36
Vilket underbart väder det är ute! Jag och Johanna köpte varsin glass och satte oss på en parkbänk i solen och bara pratade, helt underbart. Det känns verkligen som sommar i luften (eller ja, vår i alla fall), nu är det inte långt kvar! 

 

Trädgårdsarbete

21 April 2013, 13:45
Nu på förmiddagen har jag hjälpt mamma i trädgården, krattat löv, rensat rabatter osv. och jag vet inte hur många snigelskal jag hittade?! Det börjar bli riktigt varmt och skönt ute! Jag hade bara en fleecetröja på mig men det blev nästan för varmt. 
 
Snart ska jag ut i det fina vädret igen och träffa Johanna, men först: Lunch! 
 
 

Fantasi

20 April 2013, 11:20
Imorse när jag satt och åt frukost och tittade på blomman på bordet började min fantasi skena iväg. Jag fick det mörklila på blomman till en fågel med jättestora vingar och sedan det gula till ett leopardhuvud i mitten. Är det någon mer än jag som kan fantisera ihop den bilden? 
 

Mike Tompkins

17 April 2013, 18:16
Det jag funderar på är: Hur lång tid tar det att göra en sån här cover egentligen?! Att lägga ihop alla ljud så att det blir såhär bra, riktigt häftigt tycker jag!
Ps. Han visar lite i slutet hur han gör ljuden.
 

Snapchat

17 April 2013, 14:13

Ända sen jag laddade ner snapchat i fredags har jag terroriserat mina vänner med en massa bilder. T.ex. På mig och min kaktus, haha...

Men det är ganska kul! Jag sitter och skrattar åt mig själv och mina hemska miner, ungefär lika mycket som Ellen DeGeneres på tv:n framför mig!

Sleepover

17 April 2013, 10:44

Idag känns som en bra dag. För ett tag sen bockade jag av ett intervall-pass med klassen, nu är jag hemma och äter lunch och senare ikväll ska vi sova över i skolan med klassen! Det ska bli jättekul :)

Dessutom skiner solen och min termometer står på 21 grader ute dock i solen och vid väggen, men det är ändå jätteskönt ute!!!

Nackspärr

13 April 2013, 16:09
Inte en enda gång på mina 16 år i livet har jag åkt på nackspärr, tills idag. Jag måste ha sovit på något konstigt sätt för det gör svinont när jag vrider huvudet på något sätt mot vänster, men som tur är så har jag en massör till mamma! 
 
Det har i alla fall blivit lite bättre sen imorse, så förhoppningsvis är det borta till imorgon men nu har man provat på det här också... 
 

Man ska inte dömma inte hunden efter håren

10 April 2013, 19:49
 
 
 
 
När jag surfade runt lite på youtube hittade jag den här videon och klickade lite spontant. Det jag hörde var inte alls vad jag väntade mig, och ingen annan heller kan jag tänka mig! Coolt.
 
 

Tillbaks till verkligheten

08 April 2013, 22:24

Efter ett härligt påsklov var det back to reality idag och inte bara det, vi rivstartade med fystester... Coopertestet (min värsta fiende) och de andra testerna är nu avklarade för ca ett halvår framåt och det känns otroligt bra!

Jag sitter just nu med värmekudden runt mina vader som gör jäkligt ont, som hemsk växtvärk man hade när man var liten.
Om det ska vara något positivt i det hela så förbättrade jag mig i många saker i alla fall. Det känns bra!

En liten en som njuter av påsksolen på altanen! Mysigt lov ♥

5:e April 2013

05 April 2013, 13:25

Jag vet att det var ett tag sen jag skrev något. Varför? För att jag inte har haft något att skriva om. Jag har påsklov och mamma är ledig så vi har gått runt på stan, setat på altanen i solen och haft det allmänt mysigt!
Nu känns det dessutom som att sommaren inte är allt för långt borta! Ni anar inte vad jag längtar till den fjärde juni när vi äntligen får SOMMARLOV!!!

Tävling

01 April 2013, 11:48

Jag har precis kommit hem från en dressyrtävling nu. Det gick ganska bra och jag måste säga att det var rätt kul att tävla igen!

RSS 2.0