Göteborg

31 Augusti 2014, 13:07
I fredags åkte jag, pappa och farmor ner till Göteborg för att hälsa på min faster och kusin. Igår var vi på Universeum och tittade på en massa djur och idag tänkte vi åka till Liseberg men det blir nog inte så mycket åkande den här gången eftersom de andra inte vill åka lika mycket som jag, så istället hoppas chokladmonstret inom mig på en stjärnvinst på chokladhjulet! 

The fault in our stars

28 Augusti 2014, 08:56
Igår såg jag The fault in our stars (''Förr eller senare exploderar jag'' på svenska) och jag tror aldrig jag har gråtit så mycket till en film. Nu ska jag inte avslöja något här men den var väldigt känslosam, särskilt för mig som har ganska lätt att gråta till filmer/sarier. Har ni inte sett den tycker jag absolut att ni ska göra det för den är väldigt fin även om den är lite jobbig. :)

Frukost

27 Augusti 2014, 07:12
Bland det bästa med ledighet eller sovmorgnar är för mig frukost! Det är så mycket roligare att ha tid på sig för att göra en god, ordentlig och lite mer genomtänkt frukost, till skillnad från när man är stressad och slänger i sig det första man kommer över. Jag saknar redan alla goda sommarfrukostar i solen på mormor och morfars altan!

Sista året

21 Augusti 2014, 11:37
Igår började skolan igen och det var dags att byta ut ledighet, sommar, sol, och frihet mot tidiga morgnar, plugg, deadlines och den konstanta jakten på suddet som av någon anledning aldrig kan hålla sig kvar i min skolväska (?). Vi hade inte så lång skoldag utan det var bara upprop, lite information osv. Idag har jag bara en lektion som börjar 12:10, vilket innebär att jag fick sovmorgon!

Cykeltur

15 Augusti 2014, 23:04
 
Tidigare idag gav jag och Sanna oss ut på en cykeltur till okänd destination. Det slutade med att vi stannade vid en badplats och åt cupcakes som Sanna hade bakat, badade fötterna och bara satt och pratade en stund. 
Jag fick lite smått ångest över att skolan börjar snart men om jag ska tänka positivt är det ju bara ett år kvar, sedan tar jag studenten! 

Simning

13 Augusti 2014, 19:51
 
När Leia fyllde ett år i slutet av Juli fick hon en flytväst av mamma och en flytande boll i ett snöre av mig, så när vi var på landet passade vi på att testa hennes presenter nere vid sjön. Hon tycker det är jättekul att simma men eftersom hon är ganska tung och därmed måste kämpa lite blir hon trött rätt snabbt. 
När vi först satte på henne flytvästen såg hon ganska fundersam ut men när hon insåg att hon flöt med den på simmade hon som aldrig förr efter bollen! 

Prison Break

06 Augusti 2014, 23:23
 
''På grund av en politisk konspiration döms en oskyldig man till döden och hans enda hopp är hans bror som gör det till sitt uppdrag att medvetet bli skickad till samma fängelse för att bryta dem båda ut från insidan.''
- www.imdb.com 
 
Igår fick jag för mig att börja titta på Prison Break och har sedan dess hunnit med åtta avsnitt. Innan jag började titta på serien trodde jag att den skulle bli ganska långdragen och tråkig för att den handlar om att de ska försöka bryta sig ut, men hittils har den varit jättebra och det händer något hela tiden. Nu är jag ju, som sagt, bara på avsnitt åtta men jag hoppas att den fortsätter vara lika spännande resten av säsongerna. :)

Solnedgång Del 2

05 Augusti 2014, 11:21
 
 
 
 

Solnedgång Del 1

03 Augusti 2014, 22:08
När jag var på landet gick jag, mamma och Leia ner till sjön en kväll för att titta på solnedgången. Jag hade med mig min kamera för att testa lite inställningar osv. så jag fick en del bilder som jag har delat upp i två inlägg eftersom jag själv tycker det kan bli ganska jobbigt med för många bilder på en gång.
 
 
 
 
 

Båt

03 Augusti 2014, 11:50
I fredags började pappa sin semester så igår åkte vi ut med båten och badade. Jag skulle vilja skriva att vi solade också men eftersom solen gick i moln blev det inte riktigt så... Men det kommer förhoppningsvis fler soliga dagar! 
RSS 2.0