Feel good

31 Juli 2013, 07:09

Jag får väl lov att erkänna att det kändes ganska bra att få smset på bilden av vår handledare igår! Jag och Elin (som jag jobbar med) blev jätteglada och gick omkring med världens leende resten av dagen :)

Appen

30 Juli 2013, 14:09

Jag har försökt ladda upp samma inlägg i över en timme så nu ger jag upp... Återkommer senare.

//Irriterad på blogg.se appen.

Liseberg!

27 Juli 2013, 20:38

Jag tror aldrig jag har varit så trött efter en dag på Liseberg som nu!
Mat, vatten och ta det lite lugnt är precis vad jag behöver nu. Men det var kul att åka en massa!

Mot Göteborg!

26 Juli 2013, 17:00

Varmt

26 Juli 2013, 12:03

Idag är det väldigt varmt ute och eftersom vi jobbar ute i solen hela dagen blir det extremt-super-mega-as-varmt (älskar sommar och värme så jag klagar absolut inte...)! Som tur är så har vi lunch nu vilket betyder att jag ska äta mina pannkakor som jag stod och stekte 21:30 igår kväll, haha.

När denna arbetsdag är slut är det raka vägen till duschen som gäller. Därefter är det dags att ta väskorna och åka till Göteborg över helgen! Kan inte klockan bara bli fyra?

Grön färg överallt

25 Juli 2013, 06:03

Gissa om jag spillde målarfärg på mig igår. Bara sisådär EN MASSA!!!

Efter dessa veckor vill jag inte ens se en burk med grön målarfärg, och det ska bli otroligt skönt att slippa se ut som Shrek på kroppen varje dag.

Ansiktsvatten

24 Juli 2013, 12:31

På bilden nedanför hade jag precis tvättat ansiktet med vatten och ansiktsrengöring. Den smutsiga bomullstussen hade jag använt med ansiktsvatten och tussen bredvid var helt oanvänd (för att visa skillnaden).

Lite coolt att se hur mycket rengöringen missar! En dag på jobbet bidrar tydligen till ett väldigt smutsigt fejs...


8 långa timmar

23 Juli 2013, 20:45
Den här dagen har varit så otroligt seg! Både jag och tjejen jag jobbar med har varit så himla trötta och somnade nästan på frukostrasten... Gissa om vi räknar ner till på fredag? Heeeeeelg!!! Och för min del: Göteborg!
 

Jobba, jobba, jobba

22 Juli 2013, 09:21

Jag har haft en jätteskön helg på landet men nu sitter jag på jobbet igen. Två veckor kvar, men jag tröstar mig med att jag åker till Göteborg på fredag!

(Några bilder från helgen).

Landet

19 Juli 2013, 23:25

Nu är jag ute på landet hos mormor och morfar! Sen jag var här sist har det hunnit komma upp en hel altan med spa-bad och kakfat till fåglarna! Ikväll har vi badat och haft det trevligt på altanen, åh jag älskar landet!

(Jag har dock väldigt dålig täckning på mitt 3G-nät här ute, så jag återkommer på söndag eller måndag!)

Ben & Jerry's

17 Juli 2013, 19:31
Senaste gången jag köpte BJ's tror jag var för minst ett halvår sedan (!) men ikväll fick en liten rackare hänga med i korgen hem! 
 

Tidig morgon

17 Juli 2013, 07:02

Eftersom jag börjat mitt sommarjobb klockan sju på morgonen är jag vaken ganska tidigt, men faktum är att det inte är så jobbigt att gå upp på morgonen. Konstigt men sant. Jag trodde de skulle vara tio gånger värre att gå upp när klockan ringde 06:00...

Dock trodde jag att jag skulle vara ganska ensam på min lilla cykeltur till jobbet men det är fler än jag trodde ute innan sju på morgonen!

Bäverstängsel

15 Juli 2013, 20:41

Idag satte jag och min kollega på jobbet upp bäverstängsel runt några träd (så att bävrarna inte kan gnaga ner dem). Självklart lyckades jag riva mig på det så att mina ben ser ännu värre än de gjorde innan jag skrapade upp knät osv, haha. Nu mera ser det ut som att jag har grillat mitt ben! :O Men men, det är sådant som händer!

Ut med båten!

13 Juli 2013, 15:26

Sola, bada, åka ring och njuta av livet. Det tänkte jag göra nu!

Första sommarjobbet

10 Juli 2013, 09:09

Idag är tredje dagen på mitt första sommarjobb. Hittills har det gått bra bortsett från att vi måste ha skyddsskor som jag får otroligt ont av... Det löste sig dock genom att jag får ha mina ridskor istället som också har stålhätta, så nu är allt frid och fröjd!

De första två dagarna hade vi jättefint väder men idag regnar det så nu är det regnjacka och långbyxor som gäller.

Pyssligt

08 Juli 2013, 08:46
I mitt rum har jag några små lådor med olika saker i och i lördags kväll kände jag mig lite extra pysslig, så då ritade jag små lappar som visar vad som finns i lådorna istället för att skriva. Jag tycker att det blir lite roligare än att bara skriva t.ex. ''strumpor''. Smart va? :)
 
 
 
 

Sola & bada

07 Juli 2013, 21:28
Irritationen som uppstår när man är ute hela dagen och blogg.se-appen lägger av... Hur som helst. Jag har spenderat hela dagen med att sola och bada. Först cyklade jag och Embla iväg till parken badet och lyckades cykla in i varandra så att vi ramlade. Detta resulterade i att jag lyckades skrapa upp mitt knä vilket inte har hänt på jag vet inte hur många år. Efter det lilla dramat hade vi kul i alla fall!
 
Nu på kvällen åkte jag och pappa ut med båten på sjön och badade lite till! Det har ju varit underbart sommarväder så man får ta till vara på det så gott det går!
 

Nytt täcke

06 Juli 2013, 14:53

Nu är jag och pappa påväg till Ikea för att köpa ett täcke till mig. För tillfället har jag ett 150 täcke men det ser ganska mesigt ut i en 140 säng, så nu ska jag köpa ett stort täcke! Mycket bättre tycker jag. :)

Ombre

05 Juli 2013, 07:12
Sorry guys, det var inte mitt hår som blev om(bre)gjort, haha, igår. Det var däremot jag som färgade Felicias hår. Vi var ganska nervösa båda två men det blev bra, Felicia blev nöjd och det är huvudsaken! Dock måste jag erkänna att jag kände mig ganska nöjd efteråt också eftersom det var första gången jag färgade håret på någon!
 
 

To be continued...

04 Juli 2013, 13:55

Tips

03 Juli 2013, 12:24

Idag blir det sol och bad för mig och Embla!

Ett litet tips om ni ska vara ute en varm dag och vill ha med er kallt vatten: Fyll en flaska vatten och lägg in i frysen kvällen innan. På morgonen har vattnet frusit och ni har kallt vatten!
OBS! Fyll flaskan till där pilen är på bilden ungefär för om man fyller för mycket kan flaskan spricka när vattnet fryser.

REA

01 Juli 2013, 13:30
 
Jag kommer ihåg när jag var liten och barnprogrammet REA gick. Jag tyckte det var bland det bästa som fanns och satt alltid klistrad framför tv:n när det gick! De som är i min ålder kommer nog också ihåg introt i videon :)
 
RSS 2.0