Gott nytt år!

31 December 2013, 17:34
 

02:54

29 December 2013, 12:03
Inatt kunde jag verkligen inte somna. Jag gick och la mig vid halv två och somnade inte förrän halv fyra-fyra någonstans... Därav gick det åt skogen med min plan att gå upp senast 10:30 imorse.
 
Någonstans mellan alla suckar över att sömnen vägrade infinna sig.

God jul!

24 December 2013, 17:41
(Från frukosten imorse)

Leia

23 December 2013, 21:57
Lilla tjejen ville inte åka hem efter middagen med mamma, pappa och storebror. Ibland är hon för himla söt ♥
 

Julklappar

22 December 2013, 22:57
Bland det bästa med julen tycker jag är att få ge julklappar och göra folk glada. Det gör mig ingenting att sitta och slå in alla saker med fina papper (som det på bilden) och snören, det är bara kul att göra fina paket till dem jag tycker om mest!
 

Chocolatechip cookies!

19 December 2013, 21:59


Jullov!

19 December 2013, 13:53

Efter en julavslutning på skolan med fika, julklappsbyte och visning av skolans julfilm har jag nu äntligen lov! 


20 - Fem bilder från olika minnen 2013

17 December 2013, 07:52
Det är ingen speciell ordning utan jag räknar bara upp fem minnen:

1. Min bror fick hem lilla Leia!

2. Jag fick mitt första sommarjobb.

3. Jag var i Italien.

4. Jag hade en alldeles underbar sommar!

5. Jag började övningsköra! :)


Känslan av att...

16 December 2013, 17:25
... Bli klar med en uppgift, skicka in den, stänga av datorn, gå hem och sedan: Starta datorn och sätta sig med nästa uppgift. 
 


Julshow

15 December 2013, 20:38
Idag har det varit julshow på ridskolan med bl.a hoppning, kadrilj osv. 
 
Jag själv var med och red kadriljen (därav tomteluvan på hjälmen) men resten av showen tittade jag bara på, hoppningen var nog bäst. :) 
 

19 - Det här saknar jag

14 December 2013, 18:05
 
Jag saknar att ha hund. Att ha en liten pälsboll som kommer springande varje dag när jag kommer hem, hoppar på mig på morgonen så att jag ska vakna och tvingar mig att gå ut i spöregn. 
 
Allt det där saknar jag men en dag hoppas jag att jag kan ha min alldeles egna hund!
 
 


Fredag den 13:e

13 December 2013, 07:18
Har vi inte redan haft en fredag den 13:e i år? Eller är det bara jag som har fått för mig att det bara ska inträffa en gång per år? 

Idag hoppas jag i alla fall på en bra dag, man kan ju ha tur oavsett datum. :) 




18 - Hit vill jag åka innan jag dör

12 December 2013, 16:16
Det finns många ställen jag skulle vilja åka till innan jag dör, bland annat de största städerna som New York, Paris, London, Tokyo men också t.ex. Afrika för att se djuren och naturen där! 
 
Italien i somras. :)

17 - Två saker jag längtar efter

11 December 2013, 22:46
Då får jag nog säga jullovet och att resa någonstans nästa år! 



Tips till mobilen

11 December 2013, 15:16
Jag hörde två tips på radion imorse som jag tänkte dela med mig av, ni kanske har hört dem tidigare men annars lär ni er något nytt! 

1. Om man laddar mobilen i flygplansläge laddas den dubbelt så fort.

2. Om du inte hör ditt alarm på mobilen kan du lägga den i ett glas så hörs det mycket högre. 



16 - Någonting jag vill göra just i denna sekund

10 December 2013, 10:17
Något jag vill ha just nu är jullov! Jag äskar veckorna innan jul och det hade varit perfekt om jag var ledig nu också, men det är bara 9 dagar kvar!



15 - Fem bloggar jag läser dagligen

09 December 2013, 21:58
Det är samma som jag skrev när jag var på 03: 
 
  • kenzas.se
  • dressyrmupparna.se
  • ponipassion.blogg.se
  • lindahallberg.se
  • tyrashastar.se
 
 

Effekter

09 December 2013, 17:51
Sen jag fick min nya mobil i fredags har jag upptäckt en massa roliga grejer på den, bl.a kan man spela in film och göra så att det går jätttelångsamt (gissa om vi har haft kul med den effekten idag...) och så finns det filter i vanliga kameran! 



Mormor & morfar

07 December 2013, 16:29

När snön ligger på marken och julpyntet är uppsatt hos mormor och morfar är min julkänsla på topp! Det är så mysigt här ute på vintern. :) 


Snö

06 December 2013, 08:38
Jag borde vara nöjd eftersom jag ville ha snö så att jag får lite mer jul-känsla, men blåst+snö+cykel=inte lika kul. Sak samma, nu har jag ju min efterlängtade snö. :)


14 - Bästa resan

05 December 2013, 18:34
Det måste nog vara när vi åkte med nästan hela mammas sida av släkten till Danmark. Det var jättekul att vara så många eftersom man i princip aldrig hade tråkigt och istället för att bo på hotell hyrde vi ett stort hus vid havet där alla bodde tillsammans. :)
 
Jag önskar att jag hade bilder därifrån men jag tror att mormor har de flesta faktiskt... 
 
 
 
 
 
 

13 - Det här gör mig arg

04 December 2013, 17:54
När någon säger något som är helt uppenbart fel och fortsätter säga emot mig kan jag bli riktigt arg, till exempel: 
Om Embla säger att man ska blinka höger när man ska svänga vänster med en bil och fortsätter säga emot fast det uppenbarligen är fel blir jag jättesur direkt. Det här vet hon och därför gör hon så med flit för att jag blir arg på två sekunder och hon tycker det är jättekul, men när hon börjar skratta vet jag att hon skämtar så då är jag ju inte arg längre. :)
 
 

12 - Såhär ser mitt rum ut

03 December 2013, 16:45
 
 
Den här (och några suddiga bilder) var det jag hann fota innan kamerabatteriet dog... Därför får ni bara se en liten del av mitt rum. Sen har jag ju egentligen två rum eftersom jag bor varannan vecka hos mamma och varannan hos pappa, men eftersom jag är hos pappa för tillfället och inte har några bra bilder på mitt rum hos mamma får det bli såhär. 
 
 
 

11 - Någon du skulle vilja byta liv med för en dag, och varför

02 December 2013, 17:16
Rihanna!
 
Det är säkert ganska påfrestande att flyga fram och tillbaka i världen för olika uppträdanden osv, men jag tror att det är värt det! Det känns som att hon har blivit otroligt stor så snabbt och det skulle vara kul att få se vad hon gör om dagarna och jag skulle absolut inte tacka nej till att få låna hennes röst, om det så bara vore för en dag! 
 
 
 

10 - Tre favoritserier

01 December 2013, 23:38
 Mina tre favoritserier är: Gossip Girl, Vampire Diaries och Desperate Housewives. Det är serier jag kan se om och om igen utan att tröttna så har ni inte sett dem kan jag rekommendera er att göra det! Nu har jag dessutom börjat titta på The Originals som verkar vara någon slags ''sido-serie'' till Vampire Diaries, jag har sett två avsnitt hittils så vi får väl se vad som händer längre fram. :)



Tiny car

01 December 2013, 08:27
 
Vad tycks om mitt usb-minne? Det är supergulligt tycker jag, särskilt eftersom framljusen lyser när det är inkopplat i datorn! :)
 
RSS 2.0