29:e Maj 2013

29 Maj 2013, 14:27

Även idag slutade vi strax efter 12 så då passade jag på att åka till farmor och tvätta cykeln. Den blev bra mycket finare än innan men jag har haft den i över fem år så lite repor har det blivit.

Nu har både farmor och jag gjort oss förtjänta av några minipizzor. Jag tror aldrig jag har sett gulligare pizzor!!!

Tidiga dagar

28 Maj 2013, 15:49

Nu har vi knappt något att göra i skolan så dagarna blir inte särskilt långa vilket är jätteskönt! Idag är det underbart väder, shortsen är på, om några timmar sitter jag på hästryggen och sommarlovet är bara sju dagar bort. Livet är bra underbart just nu!

Playtime!

24 Maj 2013, 19:53
 
 
Eftersom jag och Embla inte hade något kvar att göra på historian fick vi gå till ett museum och kika lite. När vi hade tittat klart gick vi upp till en våning där man kan testa en massa roliga saker, bl.a. den på videon! Bra mycket roligare än lektion, hehe. 
 

Kvällssol

24 Maj 2013, 13:45

Jag älskar mitt rum på kvällen när solen lyser in genom fönstret! Det är jättemysigt ljus därinne då (som inte alla gör sig på bilderna) och när man går förbi blir man glad av att bara titta in!

No school

23 Maj 2013, 17:32

Idag har jag inte tillbringat en ända minut i skolan. Varför? Jo, för att det var handikappidrott-tävlingar och några från min klass fick vara funktionärer, bl.a. jag! Jag hann ha specialidrott en stund innan men annars har jag bara stått och varit tidtagare idag, helt okej!

10:30

22 Maj 2013, 20:21

Idag skulle jag egentligen ha slutat 13:20 men eftersom man fick gå hem efter nationella provet (matte-tala) så gjorde min grupp det på håltimmen och istället slutade jag 10:30! Vi har i princip ingenting kvar att göra i kurserna och inga inlämningar som ligger och väntar, med andra ord helt underbart!

(Märkte att min hand kom med på en bild och då kunde jag inte kontrollera mig längre, haha)

Kadrilj

20 Maj 2013, 17:27

Igår red min ridgrupp kadrilj med temat cowboys! Det gick bra men oj vad varmt det var! Dessutom gled jag omkring massor i sadeln eftersom jag hade jeans på mig, efter det uppskattar jag mina helskodda ridbyxor mycket mer, haha.



Summerfeelings

18 Maj 2013, 21:10
Idag är det verkligen sommarkänslor i luften! Kortspel, bad och musik med vänner i solen, nu saknas bara sommarlovet. 

Ont i fötterna

17 Maj 2013, 20:40

Dopp

16 Maj 2013, 20:13

Idag efter idrottslektionen badade några i klassen. Jag filmade bara men om några veckor ska väl även jag ta första doppet! Det ska få bli lite varmare först bara...

När tekniken vinner...

14 Maj 2013, 21:59

Min dumma mobil har fått för sig att jag inte har plats för fler bilder så därför kunde inte jag ta bild på de fina hästarna i hagen och solnedgången ikväll! Det hade blivit en jättefin bild men eftersom tekniken vann idag får det bli en bild på Nilla från förra veckan, men nästa vecka SKA jag få till en hage+solnedgång-bild!!


Long time no inlägg

13 Maj 2013, 18:27

Hej!

Jag vet att jag har varit frånvarande här ett par dagar och det beror på att jag var ute hos min mormor & morfar från torsdag till söndag och bestämde mig för att ta en liten paus från omvärlden ett tag. Min helg har bara bestått av sol, små söta kalvar och kvalitetstid med några i familjen.

Nu är det ju dock måndag igen och jag har faktiskt haft en väldigt bra dag! Tror att min lilla paus-helg har mycket med det att göra, känner mig mycket gladare helt enkelt!

Jag...

09 Maj 2013, 13:07
 
... älskar när någon håller på med mitt hår. 
... blir riktigt irriterad när en nagel flisar upp sig och fastnar i kläderna eller något tyg. Bland det värsta jag vet.
... är ganska blyg om man inte känner mig.
... får typ panik om jag börjar fundera på om jag låste dörren innan jag gick. Tvångstanke...?
... älskar att göra en mini-pannkaka av den sista pannkakssmeten som blir över! 


The vampire diaries

08 Maj 2013, 17:34

Eftersom jag vill ha någon serie att titta på så tänkte jag ge Vampire Diaries en chans. Nu står jag och steker pannkakor och tänkte titta på avsnitt två, hittills verkar det som en bra serie!

Lamm

08 Maj 2013, 07:36

Det går en massa får i en hage vid ridskolan och lammen där är så otroligt söta när de bräker och hoppar omkring! De är så små, fluffiga och gulliga och jag kan inte låta bli att le när jag tittar på dem :)

Sommarvärme

07 Maj 2013, 18:01

Nu på eftermiddagen blev det riktig sommarvärme ute, otroligt skönt! Däremot rekommenderar jag inte att springa intervaller utomhus i stekande sol, snacka om att det var varmt!

Hoppas detta håller i sig nu så jag kan ha shorts eller klänning på mig :)

Finding Nemo

06 Maj 2013, 14:22

Vi tittar på Hitta Nemo på engelskan (dock är den bättre på svenska tycker jag...) så jag tänker absolut inte klaga på denna lektion!

Karma is a bitch

04 Maj 2013, 15:22

Precis efter att jag har sagt att jag är bäst på att slå in presenter råkar jag riva sönder pappret på ett ställe, sedan på ett annat med nageln, snöret blev lite för kort och så råkade jag dra bort en bit av mönstret med tejpen...
Som tur var så syns det inte så mycket men det var sista gången jag sa att jag är bra på att slå in.

Maltesers

03 Maj 2013, 20:24

Denna kväll tänkte jag fylla med maltesers och tropisk juice, mums! Om jag känner mig själv rätt kommer det inte dröja länge förrän jag sitter och kastar maltesers och försöker fånga dem med munnen. Underhållning...?

Studentfesten

01 Maj 2013, 12:55

Bion igår var jättebra, jag och Embla hade hela salongen för oss själva vilket faktiskt var ganska kul! Filmen var väldigt bra den också, jag blev verkligen positivt överraskad av den!


RSS 2.0