09 - En dålig vana

30 November 2013, 22:26
Något som jag ofta brukar göra är att om jag hittar något jag vill ha så väntar jag med att köpa det, fast jag inte har någon anledning att vänta... Mamma tjatar på mig att jag inte ska göra så och jag håller med för oftast ångrar jag mig direkt men jag tycker inte hon ska säga så mycket för hon gör likadant, haha!
 
Som min vinterjacka t.ex. Jag ville ha den hela förra vintern men då var den helt slut överallt. I år fanns den på intersport, så jag provade vilken storlek jag skulle ha men köpte den ändå inte. Varför? Jag har ingen aning! Som tur var beställde jag den på kvällen samma dag eftersom jag ångrade att jag inte köpte den, men jag fattar inte varför jag gör så, haha...
 
 

08 - En bild på dig för ett år sen och nu, hur har du förändrats sen dess?

29 November 2013, 22:11
Jag har inga bilder på mig själv från hösten i år så därför jämförde jag två från sommaren i år oc förra året.
Sommaren 2013 (vänster) sommaren 2012 (höger). 
 
Utseendemässigt har jag nog lite annan färg på håret efter en sommar med sol och bad och lite slingor på det. Som person tycker jag inte att jag har förändrats speciellt mycket, men det kanske är för att jag är med mig själv hela tiden och inte ser hur jag förändras. 
Jag tror att jag har lärt mig en del under dessa 12 månader (kanske mer än jag tror), ett år äldre och visare eller hur säger man? 
 
 

07 - En bild på sminket du använder

28 November 2013, 17:44
Det här är det som jag använder oftast: Mascara, ögonbrynspenna, highlight (concealer använder jag bara om jag har t.ex. en finne som jag vill dölja lite, så egentligen hade den inte behövt vara med på bilden).
 
 

06 - En dag du aldrig glömmer

27 November 2013, 22:35
Något som jag aldrig kommer att glömma är när vår hund vi hade när jag var liten blev ormbiten. Hon blev biten när jag, mormor, en kompis till mormor var påväg hem från sjön med henne och jag kommer ihåg att jag sprang hem för att hämta pappa. 

Efter det minns jag inte särskilt mycket förutom att hon klarade sig tack vare en veterinär som fanns i närheten men sorgligt nog var vi tvungna att avliva henne några månader senare p.g.a. andra orsaker. :( 



Samma bilder

27 November 2013, 18:53
Jag tycker det är ganska tråkigt att läsa en blogg som använder samma bilder flera gånger eller hela tiden, så därför försöker jag själv att inte lägga upp bilder jag redan har använt på bloggen. 
Men så kommer de där gångerna när man har skrivit ett inlägg och hittat en bild men tänker: "Har jag lagt upp den här bilden redan?" Det händer mig hela tiden just nu...
 
 
 


05 - Det här får mig att gråta

26 November 2013, 21:12
Något som kanske inte är så svårt att gissa är att jag kan gråta om jag ser en sorglig film, men oftast är det nog om jag läser eller ser något sorgligt som har med djur att göra. Om jag tittar på djurakuten med mamma och det är exempelvis en liten hund som mår dåligt och de inte kan göra något åt det kan jag lätt börja gråta. Av den anledningen tror jag inte att jag skulle kunna bli veterinär, jag skulle nog inte klara av att ta beslutet att det vore bättre att avliva ett djur även om jag vet att det är för djurets bästa. :(



04 - Det här får mig att skratta

25 November 2013, 16:51
Det finns många saker som kan få mig att skratta och det beror helt på vad jag är på för humör
ena stunden kan precis vem/vad som helst få mig att skratta och ibland fungerar ingenting. Men oftast skrattar jag åt småsaker och roliga ord eller liknande. Jag tror att de jag känner gillar mig för det, även om de säger att mina skämt är dåliga. ;)



Måndag morgon

25 November 2013, 08:02
Det är alltid lika jobbigt att gå upp på måndagar, att det är kolsvart och iskallt ute hjälper ju inte heller direkt. Sovmorgonen som väntar på mig imorgon hjälper lite mig att tänka lite positivare i alla fall! 



03 - Något jag är orolig för

24 November 2013, 17:42
Just för tillfället finns det inte särskilt mycket jag är orolig för. Det värsta är om det skulle hända någon i min familj eller mina vänner något men det är ingenting som jag går runt och tänker på varje dag. Självklart har jag stunder där jag oroar mig för småsaker, men det brukar gå över efter ett tag som tur är. 
 
Jag tror att många är bra på att låta tankarna rinna iväg mot något som faktiskt inte har hänt än och gå omkring och tänka på det. Hur många har egentligen tänkt "men tänk om..."? Jag vet att jag har gjort det många gånger och jag tror definitivt inte att jag är ensam. 
 
"Don't worry about things that haven't happened yet." Det tror jag många av oss skulle behöva tänka på när hjärnan går på högvarv och tankarna far vilt omkring i huvudet. 
 


Hästar

24 November 2013, 12:32
Vad skulle jag göra utan hästar och ridning i mitt liv? Ärligt talat skulle jag nog inte alls må bra, jag älskar att vara i stallet hos hästarna även om det inte är så ofta nuförtiden. 

Jag ridit och haft hästar omkring mig sedan jag var jätteliten och jag tror att det skulle kännas otroligt tomt utan dem, men det är en känsla jag inte vill ta reda på hur den känns. 

02 - De här bloggarna läser jag

23 November 2013, 11:40

  • kenzas.se
  • dressyrmupparna.se
  • ponipassion.blogg.se
  • lindahallberg.se
  • tyrashastar.se
 


01 - Min närmsta vän

22 November 2013, 16:20
Embla är min närmsta vän och har varit det sedan ungefär nio år tillbaka. Under dessa år har vi hunnit med en massa roliga saker och självklart en massa bus! Jag ska inte påstå att det alltid är en dans på rosor, nej nej, ibland tycker hon att jag kan ta mina skämt och gräva ner dem. Men annars så, haha!
 
Ni vet den där vännen det känns som man kan säga och göra nästan allt med och som bara behöver en blick för att förstå precis vad man menar? Det är Embla för mig. :)
 


Lista

21 November 2013, 20:56
01 - Min närmsta vän
02 - De här bloggarna läser jag 
03 - Något jag är orolig för
04 - Det här får mig att skratta
05 - Det här får mig att gråta
06 - En dag du aldrig glömmer
07 - En bild på sminket du använder
08-  En bild på dig för ett år sen och nu, hur har du förändrats sen dess?
09 - En dålig vana
10 - Tre favorit tv-serier
11 - Någon du skulle vilja byta liv med för en dag, och varför.
12 - Såhär ser mitt rum ut
13 - Detta gör mig arg
14 - Bästa resan
15 - Fem bloggar jag läser dagligen
16 - Någonting jag vill göra just i denna sekund
17 - Två saker jag längtar efter
18 - Hit vill jag åka innan jag dör
19 - Det här saknar jag
20 - Fem bilder från olika minnen 2013
 
Denna lista tänkte jag börja med fr.o.m imorgon! Förhoppningsvis tycker ni att det är någorlunda intressant och kul att läsa om samtidigt som det blir bra för mig eftersom jag har något bestämt att skriva om varje dag. Så imorgon kör vi med dag 1: Min närmsta vän. Kan ni gissa vem det kommer att handla om?
 

Det fungerar!

20 November 2013, 21:26
Efter ett antal uppdateringar fungerar äntligen blogg.se-appen för mig! 
Jag tycker att det var på tiden efter all min otur med mina tekniska saker...
 
Nu hoppas vi att det håller i sig så jag kan komma igång och skriva ordentligt igen! :)
 

Drömkrisp

08 November 2013, 20:01
Jag har funderat länge på att prova Marabous choklad "drömkrisp". Idag gjorde jag slag i sken och köpte den, och jag kan meddela att den är jättegod! Den är ganska lik Geisha så gillar ni det gillar ni säkert denna :)
 

Störande

06 November 2013, 16:11

Jag tror att de håller på att renovera i lägenheten vägg i vägg med våran för det borras och hamras både tidigt på morgonen innan jag går till skolan och på eftermiddagen när jag är hemma igen. 
Det går sådär att titta på Desperate Housewives i detta ljud... 

VARNING: Sänk ljudet...

På rymmen

05 November 2013, 22:48
Det första jag såg när jag kom till stallet förut var en av ponnysarna i stallgången, lös. Han stod utanför foderbordet men ett trasigt rep hängandes från grimman och en frågande min ungefär som: "Vaddå?"
 
Han åkte snabbt tillbaks i fångenskap och då börjar nästa häst tugga på ett täcke som han har dragit in i spiltan?! Dessa djur alltså, haha!
 
 

Lektion

02 November 2013, 13:12
Jag har precis ridit en lektion som jag är otroligt nöjd med! Tror aldrig det se gått så bra på ett ridpass förut! Det är vid dessa tillfällen jag inser hur mycket jag älskar ridning :)
 
RSS 2.0