Let it go

26 Mars 2014, 17:57
 
Ungefär såhär känner jag inför matten vi har prov på i övermorgon... Men nu ska jag inte tänka på det mer förrän imorgon utan fokusera på att jag börjar morgondagen med en sovmorgon till 12:20 
 
Jag tror att folk i allmänhet har svårt att sluta tänka på saker de är nervösa för (t.ex. ett prov) och därför stressar upp sig under flera dagar. Men tänk på att det enda man kan göra är att förbereda sig och sedan göra sitt bästa, det tjänar inget till att sitta och älta saker långt innan, kom ihåg det! :)
 

Megafrukost

22 Mars 2014, 13:49
Jag laddade upp med en ordentlig frukost imorse (haha, klockan 11) och njöt av att slippa stressa till skolan. Helger är bäst! 

Fruktsallad

19 Mars 2014, 22:05

Jag tror att det är närmare två år sedan jag åt fruktsallad sist, men idag kände jag att det var dags igen! Min lilla gaffel är nästan halva grejen tycker jag haha, söt va? :)

Jag längtar till sommaren när man kan äta en massa goda jordgubbar också, mums! 

Rather be

17 Mars 2014, 07:43


Jag är inte en sån som hittar en låt och lyssnar på den 100 gånger i rad till jag inte klarar av den längre, förutom nu. Jag kan inte låta bli att lyssna på den hela tiden eftersom jag blir så glad av den! 

Cupcakes

16 Mars 2014, 20:42
Ja, mästerbagare kan vi kanske inte kalla oss men lite gulliga tycker jag att de blev! De såg mycket bättre ut efter strösslet än innan i alla fall (högst upp till vänster) och huvudsaken är att de smakade bra. 

Efter lite kortspel, fika och tjejsnack är jag nu hemma och har precis ätit middag. Trodde inte jag skulle orka det efter våra små bakverk, men det gick bra, haha! 

Sunset

15 Mars 2014, 18:26
 
 
För en stund sedan gav jag mig ut med både min och min brors kamera för att fota solnedgången. Ibland är det jättefina solnedgångar här men idag var det en del moln framför som förstörde lite, annars kan himlen vara alldeles korallrosa/orange!
 
 

Fredag

14 Mars 2014, 17:42
Fredag, godis, pizza och så många Vampire Diaries-avsnitt jag orkar! Underbara helg! 

Tulpaner

13 Mars 2014, 07:56
 
Jag skyller på min mamma för att jag är helt inne på tulpaner just nu, men det är ju fint så varför inte? :)

Lugn skoldag

12 Mars 2014, 15:32
 
Den här skoldagen har varit väldigt lugn och skön. Vi gjorde inte så mycket mer än att översätta lite på spanskan, sedan tittade vi på Hungerspelen på naturkunskapen och tillsist köpte vår mentor glass till klassen som vi fick äta ute i solen! En väldigt bra dag helt enkelt. :)
 

Grit

11 Mars 2014, 15:09
 
Idag var min enda lektion idrott som bestod av en halvtimme där vi fick skriva klart vår inlämning och sedan en halvtimmes Grit-pass. Jag har aldrig varit på det passet förut så jag visste inte riktigt vad jag hade att förvänta mig. Det var i alla fall en halvtimmes högintensiv träning med fokus på stora muskelgrupper som ben och rygg, och den lilla promenaden hem blev helt plötsligt väldigt jobbig med ett par ben som hade sagt upp sig för dagen... 

CLEAN

09 Mars 2014, 18:28
Min mamma är en sån som inte klarar av vissa parfymer, så därför fick jag denna i julklapp av henne förr-förra året. Jag tycker om den jättemycket och den passar väldigt bra om man inte vill ha en tung parfym på sig eller t.ex. bor med någon som är känslig.
Hela Clean-serien består av väldigt lätta och fräscha dofter, så den är ett bra tips om ni letar efter en lättare parfym till er själva eller någon ni känner. 
  

Marabou mini

08 Mars 2014, 18:08
 
Äntligen behöver jag inte välja mellan lösgodis eller en mjölkchokladkaka, den ultimata lösningen för min del. :) Tack marabou!

Dessa nomineringar

05 Mars 2014, 17:06
 
Som ni kanske har märkt så har det blivit en grej att nominera folk till att göra olika saker på t.ex. facebook. När det här med att utmana varandra att svepa en öl kom så undrade jag bara varför, jag förstår inte riktigt grejen med det. Men nu har det kommit en ny ''utmaning'' som går ut på att skänka pengar till cancer fonden vilket jag tycker är ett jättebra initiativ. 
 
Jag själv blev utmanad att skänka pengar och jag tvekade inte en sekund på att göra det, så därför valde jag att köpa armbandet på bilden eftersom jag inte vet om jag kan skänka pengar via sms med mitt abonnemang. 

Vitt nagellack

04 Mars 2014, 22:36
Det senaste vita nagellacket jag köpte var från märket Mavala, men det täckte dåligt och blev inte bra alls. Därför köpte jag ett från Gina tricot för några dagar sedan eftersom jag har ett därifrån som jag är jättenöjd med, men inte heller detta blir bra när man målar på det... 
 
Är det någon som vet något bra vitt nagellack och skulle kunna tipsa mig, eller finns det något knep för att få vita nagellack att bli bra som jag har missat helt? 
 

Quick fix

02 Mars 2014, 18:34
Hur många gånger har du stått i duschen och tänkt att du måste köpa nytt schampo eller balsam för att det snart är slut? Det har hänt mig fler gånger än jag kan komma ihåg och ändå står jag där nästa gång och har inget schampo eller balsam eftersom jag glömde att köpa nytt. Därför gör jag så att jag klipper sönder flaskan för att få tag på det sista i botten, som en liten quick fix.
Ett tips till er som blir lika frustrerade som mig men kanske inte har tänkt på detta innan. :)
 

Mini-semlor

01 Mars 2014, 15:28
Jag har nog aldrig ätit så goda semlor som dessa mini-semlor mormor hade bakat! Tror nästan att jag måste stjäla receptet...


RSS 2.0