Klar!

28 Maj 2014, 15:37
Äntligen är jag klar med alla inlämningar, prov och redovisningar. Känslan av att kunna gå hem och veta att inget ligger och väntar på mig är underbar! Idag var sista riktiga skoldagen också, nästa vecka är det hajk och sedan avslutning. 

Den där hunden

23 Maj 2014, 20:27
Hon har så mycket konstiga saker för sig den där lilla damen. Jag menar, sitta på axeln? Och öronen ska vi inte ens prata om, haha, ibland står de bara rakt upp!

Teori

18 Maj 2014, 14:21
Jag har precis läst ut teoriboken "Du och jag i trafiken". Nu är det bara köra på med tester osv, för snart är det dags för prov och uppkörning! 

Paintball

13 Maj 2014, 16:45

Idag var vi med idrottsgruppen och körde paintball. Jag var jätterädd för att bli träffad eftersom alla sa att det gör ont, vilket det gjorde också. Det var kul i alla fall men det hade varit roligare om det inte hade gjort så ont. 

Paulúns müsli

12 Maj 2014, 07:26
 
 
Efter att mamma sa att hon gillade Paulúns müsli ville jag också testa den. Nu har jag den äntligen hemma och tycker att den är supergod! Har ni inte ätit den förut tycker jag definitivt att ni ska köpa den. :)

Let's dance final

09 Maj 2014, 23:24
Som ni kanske såg vann Benjamin och Sigrid i Let's Dance! De var så sjukt bra och jag tycker verkligen att de förtjänade att vinna, Steffo å andra sidan har gjort otroliga framsteg och han hade definitivt också varit en värdig vinnare. Tycker båda två har varit så fantastiskt bra, mina favoriter stod i finalen och Benjamin vann så jag kan inte vara nöjdare!

Körlektion

09 Maj 2014, 07:46
Snart är det dags för min första lektion på körskolan. Det känns som jag har skjutit upp det väldigt länge, men någon gång måste jag ju köra med dem också så jag vet att jag gör rätt osv.
Han som jag bokade hos och ska köra med var jättesnäll så kommer nog gå bra, men lite nervöst är det! 

Gör din egen donut

05 Maj 2014, 07:24
 
Idag när jag kollade igenom min byrålåda hittade jag ett par gamla benvärmare som inte har sett dagens ljus på flera år. Min första tanke var att slänga dem eftersom de ändå inte används, men kom istället på idén att prova göra en donut med dem! 
 
Jag tycker det var jättenekelt och de funkar minst lika bra som en man köper förutom att jag måste vara ganska nogrann med att täcka hela med mitt hår eftersom benvärmaren är svart. Däremot funderar jag på att behålla den ena som den är och klippa av den andra lite för att få två olika storlekar. Den jag har på nedersta bilden är inte klippt och därmed ganska stor (dock ser den faktiskt större ut på bilden än vad den gör i verkligheten) och det kan ju vara kul att ha två att variera sig emellan. :) 

Plugga

04 Maj 2014, 17:50
Hej! Det var ett tag sedan jag skrev här sist. Det märks att sommarlovet närmar sig då inlämningarna och proven avlöser varandra samtidigt som jag kom på att jag fyller 18 om lite drygt en månad och därför fick lite panik över körkortet. Jag har setat klistrad vid teoriboken och läst om linjer, trafikregler, bruttovikter, tjänstevikter osv. och faktiskt känt att det ger resultat då jag får högre och högre poäng på övningsproven i mina teori-appar! 
 
RSS 2.0