Övningskör

30 Augusti 2013, 14:52

Och så var det min tur att sätta mig bakom ratten och börja på ruta ett! Jag började övningsköra för ungefär en vecka sedan och det är jättekul (men självklart lite knepigt att få in dragläge/växlar osv i början)!

Förhoppningsvis lyckas jag få till ett körkort så nära min 18-årsdag som möjligt, det är mitt mål i alla fall. Tänk vad mycket kul man kan hitta på nästa sommar då, det finns så många fler möjligheter med körkor!

Sovmorgnar

29 Augusti 2013, 22:06

Tisdag, onsdag och idag har jag haft sovmorgon och börjat skolan efter lunch. Ingen är gladare än jag för det, och faktum är att mitt schema ser ut så att jag börjar efter lunch VARJE tisdag och torsdag! Jag är otroligt tacksam för det!

Under dessa morgnar har jag passat på att göra ordentlig frukost och ätit i sängen varje dag framför vampire diaries och idol. Tvåan kanske inte är så dum ändå!

26:e Augusti 2013

26 Augusti 2013, 18:52

Nu är jag och pappa tillbaka på sjön! Vi tänkte äta och bada lite såhär på kvällskvisten. Man får väl ta vara på solen och värmen så länge den är kvar!

Sunny days

24 Augusti 2013, 12:48

Eftersom solen skiner och molnen är otroligt få på himlen tänkte jag och pappa ta en sväng med båten. Min bikini som jag beställde och fick hem i början på veckan måste ju testas också!

Skola

23 Augusti 2013, 22:12

Nu har skolan dragit igång igen och jag är inte det minsta glad över det. Tvåan känns som ett otroligt mellan-år och jag kan inte låta bli att fokusera på loven jag har framför mig...

Det positiva är att jag börjar efter lunch både tisdagar och torsdagar och går i ca två timmar, det känns otroligt skönt!

Bilden nedan är från ett år sedan när vi
började i ettan. Varje dag är en dag närmare trean och studenten, åh vad jag längtar!

Tar ledigt

13 Augusti 2013, 17:39

Jag har inte uppdaterat på ett tag och lär inte göra det på ett litet tag framöver heller. Jag tänkte njuta av sista sommarlovsveckan, hörs om några dagar!


HEMSKT

10 Augusti 2013, 18:47
Läs artikeln HÄR

Koda

09 Augusti 2013, 15:31
 
Jag kommer ihåg den julaftonen jag fick den här nallebjörnen. Namnet Koda fick han efter den lilla björnen ifrån Björn Bröder och han var, enligt mig, världens bästa leksak under många år framöver! Mina kompisar hade också små björnar men i andra färger och vi sprang omkring och lekte med dem i skolan t.o.m. :) 
 
Den har setat på min hylla i ganska många år, men idag provade jag att byta batterier och starta min gamla kompis och han fungerade! Jag måste erkänna att det var ganska roligt eftersom jag tyckte så mycket om den när jag var liten och jag trodde inte att den skulle funka efter alla år!
 

Ovanför molnen

08 Augusti 2013, 23:51

Nu är vi påväg hem till Sverige igen!

Jag ser att mina tidsinställda inlägg har kommit upp som de ska, men detta inlägget är inte tidsinställt, det sitter jag nämligen och skriver 10.000 meter upp i luften (wifi på planet).

Återkommer när jag är på normal höjd över havet!

(Det skulle ha publicerats i eftermiddags när jag var påväg hem från Italien men icke sa nicke! Nätverket på planet ville verkligen inte samarbeta...
Imorgon ska jag gå igenom bilderna jag tog i Italien så då tänkte jag visa några, men nu ska jag sova i min EGEN SÄNG.)

ASICS

07 Augusti 2013, 13:06
Eftersom vi planerar att gå en hel del i Rom för att titta på sevärdheter osv. så åkte mamma och jag iväg för att köpa nya skor. Förra året köpte vi likadana träningsskor så vi tänkte att det gör vi inte i år, men tror ni inte vi kom hem med likadana ändå?! Haha. 
 
 
 

TRESemmé

06 Augusti 2013, 11:36
Jag måste verkligen tipsa om TRESemmés schampo och balsam! Jag har haft mina i över ett år (närmare två faktiskt) och först NU börjar de ta slut. De har räckt helt otroligt länge, så det är definitivt ett tips till er som tar slut på schampo och balsam fort. 
Å andra sidan bor ju jag varannan vecka, så därför kanske mina flaskor har räckt lite längre än om man använder de hela tiden men jag tycker fortfarande det är väldigt länge för ett schampo och balsam! 

Mobilskal

05 Augusti 2013, 08:17
Mina skal (+ ett som ser ut som en chokladkaka som inte är med på bilden)
 
Jag gillar att byta skal lite efter humör men nu har jag slutat köpa skal för att det känns som att jag har så många och ett till bara skulle vara onödigt. Visserligen är de flesta skal jag har sönder på flera ställen men jag kan fortfarande inte bestämma mig för om jag ska köpa fler eller helt enkelt nöja mig med de jag har. Det finns ju så många fina! 
 
Hur gör ni? Köper ni många skal eller har ni ett som ni använder hela tiden? 
 

Airport-breakfast

04 Augusti 2013, 05:30

Nu sitter vi på Arlanda och äter frukost. Det är ett bra tag innan vårt plan lyfter så snart ska vi gå och roa oss i tax-freen.

Jag kommer förmodligen inte ha internet i Italien men jag har tidsinställt lite små-inlägg under tiden jag är borta.
Hörs när jag är hemma igen!


Italien

03 Augusti 2013, 16:19

Inatt åker vi till Italien så idag är det packa och förbereda som gäller! Det är jättefint och varmt väder ute så en stund på altanen får det bli också.

Sista dagen

02 Augusti 2013, 10:26

Idag jobbar jag min sista dag och det är (dagen till ära) strålande väder! Himlen var blå och helt molnfri när jag cyklade iväg och nu värmer solen för fullt :)

När jag har slutat väntar ett restaurangbesök med pappa för att fira lite att jag har jobbat klart och senare ska jag träffa Embla. Skönt att vara fri igen! :)

RSS 2.0