Sjuk

27 Februari 2013, 12:15
Igår och idag har jag legat hemma med en förkylning och en utmattad kropp. Jag har inte varit snorig och så (bara lite ont i halsen), men jag har haft ont i kroppen och varit otroligt trött hela tiden. Så det jag har gjort under dessa två dagar har i princip varit att flytta mig mellan soffan och sängen. 
Imorgon däremot ska jag ta mig iväg till skolan. Som sagt, cirka fem veckor kvar till påsklovet, bara att kämpa på! 
 
 

Mot skolan...

25 Februari 2013, 11:07

Undrar om jag håller på att bli förkyld, för det känns nästan så i kroppen. Efter en veckas frihet, i form av sportlov, är det dags att återgå till vardagen.

Bara fem veckor kvar till påsklovet och 16 veckor kvar till sommarlovet. För tillfället är det det som får mig att kämpa på.

Kalla bilder

24 Februari 2013, 14:51
Jag har precis kommit hem från en liten fotostund med Johanna i det kalla vädret. Mina fingrar är fortfarande stela medan jag skriver, haha. Förhoppningsvis lyckas vi fixa ihop något roligt till headern, vilket var hela tanken med bilderna. Jag tror att det kan bli ganska bra när det är klart! 
 
Snacka om att jag frös här, men vad gör man inte för kreativitetens skull? 
 

Chokladfondue

24 Februari 2013, 01:02

Äntligen har jag fått inviga mitt chokladfondue-set! Ikväll blev det jordgubbar med smält choklad för hela slanten. Men det är ju mycket roligare på sommaren med färska jordgubbar i värmen!



Recuerdos

23 Februari 2013, 13:33
Jag har setat och kollat igenom min gamla blogg en stund nu. Desto mer jag bläddrade tänkte jag att det kanske var tur att jag låste den p.g.a alla gamla bilder. Det är galet hur mycket som kan förändras på ett-två år! Jag började faktiskt sakna grundskolan lite när jag läste inlägg skrivna när jag gick i åttan och nian, när jag hade mina vänner på samma ställe och träffade dem varje dag. 
 
Samtidigt hittade jag en del bilder som jag sparade ner på datorn. De kan vara roliga att ha och titta tillbaka på lite då och då! 
 
Johanna och jag någon gång under 2011 skulle jag tro. 
 

Me myself and Felicia

22 Februari 2013, 23:58

Idag blev en hemma-själv-dag. Nu är jag i mitt rum och tänkte skriva lite i min dagbok. Jag fick verkligen till en mysig stämning med mitt lilla ljus här! Samtidigt har jag sällskap av Felicia på voxer (en walkie-talkie-app), så helt själv är jag ju inte ändå!

Ja, det ovanstående skev jag för några timmar sedan, men publicerades det? NEJ. Suck...

Nu är jag i alla fall hemma efter en kväll hos farmor med pappa, farbror och kusiner. Högljudda diskussioner och skratt som vanligt, man känner sig helt utmattad när man går därifrån, haha!

Bra dag

21 Februari 2013, 19:52

Denna soliga dag har, för min del, bestått av: Ommöblering i rummet, en promenad i solen med Sanna, ansiktsbehandling i 1 och en halv timme och tillsist en middag på Akropolis med pappa! Underbar dag får jag lov att säga.

Header

20 Februari 2013, 22:11
Jag vet att jag inte har någon header, och anledningen är att jag håller på att smida planer för en ny. Jag ska försöka sätta in en tillfällig, men nu vet ni i alla fall varför det är tomt högst upp! 
 
 

Stan

20 Februari 2013, 14:36

Hittills har jag gått runt på stan med mormor och snart fortsätter jag med en fikastund med Felicia! Men först måste jag byta jacka, vårjackan var tyvärr lite för kall idag. 

Gammal bild på min kära vårjacka.

 

 

 

Newpaper nails

19 Februari 2013, 23:27
Alldeles nyss testade jag att göra ''newspaper nails''. Jag sökte på youtube för några dagar sedan och bestämde mig för att prova. Jag använde mig av vatten och inte alkohol som de flesta videos verkade göra, men det funkade bra det också! 
 
Det påminde mig faktiskt lite om gnuggis-tatueringarna man hade när man var liten! 
Ps. Det var första gången jag gjorde det, så detser lite sådär ut. Dessutom syns texten inte lika bra på bild som i verkligheten. 
 
 

Breakfast in bed

19 Februari 2013, 11:22

Idag fixade jag frukost på sängen till mig själv, ganska mysigt faktiskt!

Dagens planer får vi se hur det blir med eftersom förkylningar härjar bland mina kära vänner.

Jag längtar!

19 Februari 2013, 08:12
 
 

Morgonpromenad

18 Februari 2013, 09:51

Eftersom jag vaknade tidigt idag passade jag på att dra iväg på en powerwalk, bara jag och musiken i mina hörlurar! Nu är jag påväg tillbaka hemåt men först stannar jag till på mammas jobb och säger hej. En helt okej morgon faktiskt.

Improduktiv dag

17 Februari 2013, 16:28

Idag har jag inte ägnat mig åt mycket. Tittat på film, spelat spel (umgåtts för mycket med iPaden) läst ut min bok och umgåtts lite med pappa och bror hemma. Nu tog jag mig dock iväg till farmor för att göra någonting.

Vissa dagar kan det vara skönt att ta det lungt men att bara vara hemma en hel dag är inte min grej, jag känner hur det nästan kryper i kroppen på mig.

Film från isvaken

16 Februari 2013, 08:23
 
 
Efter mycket kämpande mot min dator som verkade fast besluten att inte göra som jag ville har jag äntligen lyckats få upp videon från när jag testade på att bada isvak med skolan. En väldigt häftig upplevelse måste jag säga, så om ni någonsin får chansen att prova på det: Kör på! 
 
 

Angående videon...

15 Februari 2013, 23:27
Videon som jag hade tänkt ladda upp igår går det verkligen inte bra med. Det blir bara en massa problem som jag försöker fixa, den får ligga på is till jag har hittat på en lösning helt enkelt. 
 
 

Tillskott i familjen

15 Februari 2013, 20:30
Min mobil har fått ett syskon! Haha, nej men en iPad har fått flytta in hos mig. Min pappa köpte en ny surfplatta så då fick jag ta denna lilla skönhet. Jag tror det kommer bli helt super att ha när man vill titta på film i sängen!
 
 

Överflöd

14 Februari 2013, 22:43

Efter idag har jag choklad så det räcker och blir över!

Chocolate and roses

14 Februari 2013, 17:54

Efter skolan gav jag och Sanna oss ut på stan för att köpa två rosor till mina föräldrar. Två timmar senare är jag nu hemma med två rosor, men det som drog ut på tiden var en liten fikapaus.

Hoppas ni har en jättebra alla hjärtans dag oavsett hur ni väljer att spendera den ♥

Is

13 Februari 2013, 16:56

Idag gjorde jag en grej som man kanske inte gör varje dag, en video på det kommer imorgon! Så länge får ni nöja er med en smygtitt.

Work

12 Februari 2013, 08:18

I bilen nyss pratade mamma och jag om sommarjobb. Jag sökte inte förra sommaren, men i är hade jag tänkt att göra det.

Till en början ville jag egentligen inte men det känns bättre och bättre ju mer vi pratar om det. Kanske det är för att jag fortfarande känner mig som ett barn ibland och inte riktigt har insett att jag är närmare vuxenlivet än jag tror...

Snacks

11 Februari 2013, 18:03

När jag ska sätta mig och plugga brukar jag fixa i ordning något som jag kan äta under tiden. Jag personligen tycker att det är lättare att koncentrera sig under en längre tid om jag har något att äta eller dricka.

Lite yoghurt, någon frukt eller nötter är ett tips. För även om godis kanske är det godaste alternativet blir man oftast tröttare av det efter en stund när sockerkicken har lagt sig. Idag t.ex. blev det ett glas mjölk och lite nötter till mitt pluggande!

Tal

11 Februari 2013, 16:03

En vecka kvar till sportlovet, eller ja, fem dagar eftersom jag räknar fredag som början på lovet. Men innan dess ska ett svenska-tal avklaras... Bara att sätta sig och börja knåpa på det!

Ways to make a girl happy

09 Februari 2013, 16:26

Tidigare dig kände jag mig fortfarande inte på särskilt bra humör, men det vände när vi åkte iväg och shoppade lite, haha.

En härlig tröja och en body butter rikare blev jag! Dessutom älskar jag body butter förpackningen lite extra mycket, pluspoäng för att den är lite extra fin!

Out of place

08 Februari 2013, 20:18

Jag har ingen energi att lägga på denna blogg för tillfället, känner mig inte alls som den glada tjej jag brukar vara och alltid varit...

Men imorgon är jag förhoppningsvis på banan igen så då tar vi nya tag, ville bara att ni skulle veta varför jag inte skriver något just nu. Önskar er däremot en underbar fredagskväll ♥


Glosor

07 Februari 2013, 20:50

Jag försöker få de sista glosorna att fastna i huvudet till läxförhöret imorgon samtidigt som träningsvärken i rumpa och ben distraherar mig så fort jag rör mig. Härlig kombination...

En bild säger mer än tusen ord

07 Februari 2013, 12:35

Reading and writing

06 Februari 2013, 21:27

Sen jag kom hem har jag pluggat (med undantag för middag och en paus-massage av mina kära mamma som faktiskt är utbildad massör!) och nu ger jag mig för idag. Imorgon ska jag bara be mamma läsa igenom det jag har skrivit och sen läsa igenom det själv en sista gång innan jag skickar in det. Det ska bli otroligt skönt att få iväg det!

Nu blir det några sidor i min bok innan jag stänger ögonen för idag.

Grått rakt igenom

06 Februari 2013, 10:53

Hemska hemska magont!!! Jag tycker verkligen inte om den här tiden på månaden...

Som tröst slutar vi tidigt i alla fall, ett mentorspass bara och sen får jag gå hem.
Usch vilket dåligt humör jag är på just nu, känner mig lika grå som dagens himmel.

Frihet

06 Februari 2013, 07:06

Efter klockan 17:00 imorgon känns det som att jag får tillbaka min frihet lite, för då är alla inlämningar klara!

Gissa om jag längtar till fredag den 15:e, när vi äntligen är lediga i en hel vecka!

Teori

05 Februari 2013, 22:26

När jag och mamma kom till stallet möttes vi av mörker och en tom parkering, med andra ord: Teori, vilket betyder ingen ridlektion. Hanna hade dock också åkt dit och insett att det inte var något, så jag var inte ensam i alla fall!

Kvällen gick åt till snöskottning och bastu istället. Dessutom hann jag plugga lite innan, så det blev nog en bra kväll ändå.

Snö

05 Februari 2013, 10:09

Känslan när snön kommer igen fast det nästan var helt smält på backen... Även om jag vet att det är för tidigt för att bli vår så kan jag inte låta bli att längta lite för mycket!

Studerande

03 Februari 2013, 19:04

Efter att ha spenderat ett bra tag framför datorn med lite plugg tänker jag nu se en film och dela på en pizza med mamma.

Jag har en del pluggande att göra under veckan men med lite planering ska det nog gå bra! Att sportlovet bara är 10 skoldagar bort är det som håller mig uppe just nu.

Varannan vecka

03 Februari 2013, 15:27
Ända sen mina föräldrar skilde sig 2004 har jag bott varannan vecka hos mamma och varannan vecka hos pappa. Visst tycker jag att det är otroligt surt ibland och ja, det är jobbigt att konstant släpa grejer fram och tillbaka och ändå komma på att man har glömt något hos någon av dem. Jag vet inte hur många gånger jag har svurit för mig själv för att jag kom på att just den tröjan jag behöver är hos mamma eller något liknande. Dock har jag haft turen att ha mina föräldrar ganska nära varandra så jag har kunnat springa över och hämta det jag har glömt, men det är just det eviga släpandet fram och tillbaka som är otroligt störigt ibland. 
 
Jag vet inte om det är att det har gått så lång tid nu som gör att jag faktiskt har börjat trivas med detta på något konstigt sätt. Jag skulle nog inte tycka om att bara bo hos en av dem och vara varannan helg hos den andra, det skulle bli för mycket saknad för mig. Jag har gjort det till min vardag, och även om jag tycker att det är jobbigt ibland så har mina föräldrar frågat flera gånger om jag vill ändra på det, men varannan vecka är det som fungerar bäst för mig och det jag (på något sätt) trivs med.
 
Jag antar att dit jag vill komma med det här är att det kanske inte alltid behöver vara så hemskt att bo varannan vecka, och även om det är otroligt jobbigt ibland så blir det bättre med tiden. Dessutom finns det ju vissa fördelar med att bo på två ställen, t.ex. så kan man inreda två rum, man har dubbelt med garderober och man kanske åker på flera semestrar och utflykter. Även om jag tyckte att det var jättejobbigt att lämna min klass när jag var liten så började jag på en ny skola med nya människor som idag är mina närmsta vänner. Jag har alltså vunnit en del på allt detta också! Och man vet ju aldrig vad som händer senare i livet, t.ex. så går jag numera i samma klass som en tjej jag gick i samma klass med för ca 8 år sedan, nämligen min barndomsbästis! 
 
Jag ville helt enkelt skriva av mig lite och jag tänkte att det kanske finns någon som känner igen sig eller finner detta intressant att läsa om? 
 
 

Flowerpower

03 Februari 2013, 14:06

Ett tillskott på min fönsterbräda! Den lyser upp de gråa vinterdagarna lite i väntan på våren.

Bowling

02 Februari 2013, 15:22

Jag har precis varit och bowlat med mamma, Patrik (hennes man) och hans son Andreas. Det gick helt okej för min del, men kanske inga poäng jag skulle skryta med, haha.

Nu sitter vi och ska äta kinamat vilket blir helt perfekt då jag har byggt upp lite aptit under bowlingen.

Exhausted

01 Februari 2013, 17:00

Äntligen fredag! De välbekanta orden som aldrig kommer att bli uttjatade. Efter en otroligt seg dag välkomnar jag helgen, dock helt utmattad och trött mentalt, känns som att hela min värld är täckt i sirap ungefär.

RSS 2.0