Utställning

27 April 2014, 15:22

Idag har vi varit i Stockholm på min brors flickväns skola där de hade utställning. Bilden längst ner till höger är ett vilorum hon har gjort och på bilden längst ner till vänster var det skor gjorda i papper som någon annan i hennes klass hade gjort.

Det fanns jättemycket fina saker men nu är jag väldigt trött i huvudet av allt vi har tittat på, så det ska bli skönt att komma hem.

Förhandsvisningen

25 April 2014, 07:32
Jag och Embla var ju som sagt på förhandsvisningen av Divergent i förrgår, och jag tyckte den var jättebra! Ju mer jag tänker på den desto bättre känns det som den blir på något konstigt sätt. 

Något mindre kul däremot var att vi chansade på att hinna med tåget som gick 15 minuter efter att filmen slutade och såg det precis åka när vi kom fram, vilket innebar två timmars väntan på centralen innan nästa tåg kom. Jag var otroligt trött när jag till slut befann mig hemma i min säng vid halv ett, men det var det värt!

Divergent

23 April 2014, 16:47
Nu står jag och Embla i kön för att se förhandsvisningen av Divergent på Park i Stockholm! Det är tur att vi har sovmorgon imorgon eftersom vi kommer hem runt tolv ikväll. 

Mot stallet

22 April 2014, 18:34
Första skoldagen efter påsklovet är avklarad, men det var en riktig mjukstart som bestod av sovmorgon och ett spinningpass. Nu däremot är det dags för mig att byta om och dra mig mot stallet där jag hoppas på en uteritt i det fina vädret! 

Dressyrkurs

20 April 2014, 16:57
Det var en svettig och trött ponny som fick gå ut i hagen efter dagens dressyrpass i paddocken. Solen skiner och det är ca 18 grader ute idag så både Magic och jag var riktigt svettiga när vi var klara! 
 
Dressyrkursen bestod av ett pass igår och ett pass idag som båda har varit bra och givande. Det var bara jag och Louise i vår grupp och vi hade hela tre instruktörer (vår ordinarie tränare och två blivande ridlärare) så det var inte en lugn stund. 

Glad påsk!

19 April 2014, 12:00

Detta lilla påskägg låg och väntade på mig när jag kom hem från stallet, tack så mycket påskharen! Nu ska jag bara sminka mig lite medan mitt hår torkar och sedan åker vi iväg på påskmiddag/lunch (vad det nu kallas vid klockan två) och jag ska försöka låta bli påskägget under tiden... Önska mig lycka till, haha. :)

Påskris

18 April 2014, 15:16
 
Jag tror inte att vi har gjort påskris sedan jag var sex-sju någonting, så nu var det dags. Påskkänslan börjar sakta men säkert infinna sig!

Annorlunda skylt

14 April 2014, 17:35
Det verkar ju ganska rimligt att sätta en skylt med en häst på eftersom det kommer en hästgård precis efter den, men en sådan skylt som på bilden har jag aldrig sett förut. :O

Påsklov

10 April 2014, 18:13
Haha, tassarna i hörnet... 
 
Imorgon är det påsklov, gud vad skönt! Tekniskt sett kanske man räknar att lovet börjar på måndag men jag ser det som att det börjar imorgon. Nu ska jag absolut inte klaga på skolan efter den superveckan jag har haft den här veckan med studiedagar, halvdagar osv. Men det ska bli väldigt skönt att inte fokusera på skolan under en hel vecka!

Studiedag

09 April 2014, 15:37
 
Idag har vi studiedag på vår skola men jag sitter hemma och försöker få in varukostnader, marginal, budgetar osv. i huvudet eftersom vi har prov på fredag. Kanske inte det roligaste att ägna sig åt, men jag vill samtidigt inte sitta dagen innan och få panik för att jag inte har läst igenom det som kommer på provet tidigare. Tror det är många som känner igen den känslan, haha... 

Ryttareliten

05 April 2014, 10:26
För några dagar sedan började jag titta på ett program som heter ''Ryttareliten''. De flesta har nog listat ut att det handlar om Sveriges ryttarelit som man får följa både på tävling och hemma i stallet. Jag tycker att det är ett jättebra gjort program och väldigt roligt att titta på som ryttare! :)

Plankstek

04 April 2014, 22:23
Kvällens middag bestod av en varsin plankstek på Akropolis för mig, Embla och Greta . Planen nu var att lägga vantarna på min godispåse men jag känner att det får vänta en stund, haha... 

Pluggande inför provet

03 April 2014, 14:33
Jag och Embla passade på att göra pluggandet inför morgondagens prov lite roligare genom att fika samtidigt. På något sätt känns det mycket lättare att ta tag i det om man är två och dessutom befinner sig på Espresso House med varsin varm choklad och chokladboll! 



Datorfodral

02 April 2014, 18:44

99kr på Åhlens, som hittat! 

Race

01 April 2014, 22:08
Bilden beskriver ungefär min känsla i början av dagens hopp-pass. Jag och hästen hade inte alls samma idé om hur fort det skulle gå utan han tänkte att vi kör på så fort benen bär, vilket inte riktigt var vad jag ville. 

Efter lite kampande gick det däremot mycket bättre och vi tog oss igenom övningen i ett lungt och bra tempo! Vid såna här blir man påmind om att dessa djur har en egen vilja och inte alltid vill samma sak som en själv... :)


RSS 2.0