''Ridning är lätt''

28 Oktober 2013, 07:27
Kommentarer som ''ridning är inte svårt'' får jag höra lite då och då, och jag är nog långt ifrån den enda. Jag tror att de flesta ryttare får höra något i den stilen och självklart är det hästen som gör själva rörelserna eller hoppar hindrena men ni ska inte tro att allt sådant kommer gratis. Om ni bara visste hur många som sliter för att få hästen dit den är när just du ser den rida förbi och allt ser så enkelt ut. 
 
Ridning är så mycket mer än att sitta där och styra höger/vänster/framåt/bakåt, du ska hålla ett djur på flera hundra kilo i schack. Det handlar om utveckling och med utveckling kommer arbete. 
 
Jag tycker att hästar och ridning är så otroligt häftigt när det klickar och allt man har jobbat för ger resultat. Den känslan är bland de bästa i världen, och det tror jag inte att jag är ensam om att tycka. Det tar många timmar på hästryggen och jag har haft många ridpass som gått helt åt skogen, men även de behövs för att det där perfekta passet ska kännas just perfekt. 
 
Så nästa gång du tänker säga att det inte är jobbigt att rida, tänk efter två gånger och kom ihåg att inget kommer gratis. Den personen har förmodligen kämpat precis lika mycket som du har med din sport.
 
 

Sminkväska

27 Oktober 2013, 21:48
 
 Eftersom jag flyttar fram och tillbaka mellan mamma och pappa varannan vecka har jag mitt smink i en sminkväska hela tiden, så varför inte ha en fin sådan? 30 kr kostade denna lilla skönhet mig på H&M! 

Dessa appar...

23 Oktober 2013, 20:39
Efter en massa mailande med blogg.se's kundservice fick jag svaret att jag skulle vänta på nästa uppdatering av appen. Idag kom en uppdatering, så jag installerade den men inte funkar appen för det! 
 
Förstår inte vad det är för fel... :(
 
 

Problem

13 Oktober 2013, 19:47
 Just nu har jag absolut inget flyt med mina tekniska saker. Min datorladdare är trasig och datorn har laddat ur, mobilappen krånglar och iPad-appen krånglar även den. Då kanske ni förstår varför det inte händer så mycket här. :(
 

Namnsdagar

10 Oktober 2013, 21:34
Jag har lyckats glömma bort både min mormors och brors namnsdag.... Tror faktiskt det är första gången.
 
Är det någon mer än jag som totalt glömmer bort namnsdagar om man inte skriver upp dem? 
 

Nitton

09 Oktober 2013, 16:17
 
 
Ja, om ynka 19 dagar är det höstlov och höstlov innebär halloween! Jag vill verkligen ha en anledning att klä ut mig och sminka mig som någåt ''halloweenigt''!
 
Jag kommer ihåg för några år sedan när jag och Embla hade en halloween-fest för våra kompisar. Den blev jättelyckad och jag hoppas att vi kan ha något liknande igen. :)
 
Ps. Söt krabat i bakgrunden va? Det är min storebrors lilla hund, tror att hon är 10 veckor gammal nu!

Piano

08 Oktober 2013, 22:57
Något jag saknar väldigt mycket är att ha ett piano att sätta mig och klinka på när jag känner för det. Så länge jag kan komma ihåg har vi haft ett piano hemma, tills för några år sedan när det hade gjort sitt och inte längre gick att få bra stämt. Jag saknar att sitta där och bli arg p.g.a. att jag inte får till de där noterna för att sedan bli jättenöjd när allt faller på plats och det äntligen fungerar. Jag hoppas verkligen att vi kan skaffa ett nytt snart för  ju längre tid det går mellan gångerna desto mer tappar man. Men det är nog lite som att cykla, när man väl spelar kommer det tillbaks ganska snabbt för kunskaperna sitter där i bakhuvudet och bara väntar på att användas! 
 

Creepy curler

05 Oktober 2013, 20:49
Jag kan inte bestämma mig för om jag tycker att det är en cool locktång eller bara skum, vad tycker ni?
 

Fyra

04 Oktober 2013, 19:21
  •  Jag avskyr att gå i vatten där det är sjögräs på botten, särskilt högt sjögräs som slingrar sig runt benen, får panik. :(
  • Jag tröttnar på min sms-signal jättefort och byter hela tiden. 
  •  Jag blir galen när folk har bilradion på volym tre eller något liknande så allt man hör är lite svag musik. Antingen har man någorlunda hög volym eller så stänger man av! När jag tar körkort blir det andra bullar...
  • Jag går alltid runt med tandborsten i munnen (utan att borsta) och gör en massa annat, t.ex. Bäddar sängen osv... 




Bra dag!

03 Oktober 2013, 10:48
Idag har jag en enda sak på schemat i skolan: Film! 

Sovmorgon, solsken, film får beskriva denna dag som hittills känns otroligt bra! 



RSS 2.0