Plugg-ritual

06 Oktober 2014, 19:09
  • Det första jag gör när jag ska sätta mig och plugga är att välja vart jag ska sitta någonstans. Vissa kanske har ett skrivbord i sitt rum eller någon annanstans där de alltid sitter och pluggar, men jag själv sitter lite här och var beroende på humör. Jag är en sån som alltid pluggar på min säng, i soffan eller ibland på golvet. Det har hänt många gånger att jag har satt mig vid köksbordet men sedan hamnat på golvet tillslut, varför vet jag inte riktigt, haha! 
  • Nästa steg är för min del att sätta upp mitt hår. Jag vet inte om det är för att jag inte vill ha det i ansiktet eller om det är för att jag sitter och håller på med det annars men upp måste det, annars kan jag nästan garantera att jag kommer sitta där 20 minuter senare och fokusera på någon slinga som ramlar ner hela tiden istället för det jag borde göra.  
  • Tredje saken som oftast är ett måste för mig är något att göra något att äta. Oftast pluggar jag när jag kommer hem från skolan och då har jag nästan alltid hunnit bli hungrig. Även om jag inte är hungrig när jag börjar plugga måste jag i de flesta fall pausa för att äta efter en stund och om jag struntar i att äta alls på eftermiddagen brukar det sluta med att det går åt skogen med plugget, så något att tugga på under tiden har jag 99 % av gångerna jag pluggar. 
  • En sak jag har börjat med på senare tid är att faktiskt gå och göra något annat om jag är okoncentreread och helt enkelt inte tar in det jag håller på med. För någon vecka sedan hade jag en sån lektion som jag kände att jag verkligen inte orkade mer på. Allt läraren sa gick in genom ena örat och ut genom andra och hur mycket jag än ville gick det bara inte att trycka in mer i huvudet då. Detta har hänt mig flera gånger hemma också, men skillnaden nu jämfört med ngåra år sedan är att jag faktiskt har insett att det är bättre att pausa och göra något annat och sedan försöka igen, istället för att sitta där och försöka pressa in information som ändå kommer vara borta fem minuter senare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0